Histokart Nederland

Website van de Nederlandse histokarters

  • Facebook
  • YouTube
  • Nieuws
  • Artikelen
    • Nieuws
    • Evenementen
    • Verslagen
    • Techniek
    • Projecten
    • Ouden Doos
  • Kalender
    • Overzicht
    • Categorieën
  • Foto’s
  • De Club
    • Organisatie
    • Jaarvergadering
    • Reglement Histokart
    • Startnummers
    • Lid worden
  • Links
  • Contact

7 juni 2016

Hard rondgaan op een droge baan in Strijen

Een paar jaar geleden maakte ik mijn eerste meters op een histokart op het circuit van Strijen. Een paar evenementen verder – met 2x een motor die kapot gelopen is en een frame wat laswerk behoefde is mijn Lane Aerospace Pro in een hoek van de schuur beland. Het was druk met werk en privé beslommeringen, echter dit jaar met frisse moed de kart te voorschijn gehaald en met het oog op het evenement in Strijen even een sprint gemaakt voor een complete rebuild van de kart. Zo wist ik in de tussentijd een nieuwe motor te vinden, die recent gereviseerd zou moeten zijn. Deze met hulp van Bart van den Hul geïnspecteerd en uit voorzorg voorzien van nieuwe krukas keerringen – de rest bleek bij inspectie als nieuw te zijn.

Met hulp vanuit het histokart netwerk ook de afschuiver op het frame laten lassen en middels een spuitbus-op-kleur het frame deels van een nieuwe kleur voorzien. Het was allemaal lastminute en even hard doorwerken, maar om 2.00 ’s nachts zondagnacht stond alles klaar in de woonkamer om richting Strijen te vertrekken na een paar uur slaap.

Om 7.00u op, 7.30 vertrek en onderweg nog even Firezone 102 octaan brandstof getankt, wat vlakbij het circuit van Strijen te verkrijgen is. Het was al gezellig druk in het gedeelte van de paddock waar de histokarters stonden en onze voorzitter Rolf was zo vriendelijk om mij een plaatsje aan te bieden onder zijn pop-up tentje. Thanks Rolf!

Nu had ik dit jaar de luxe van een starter met accu (aanbeveler!)…dus kart op de bok en eerst maar eens zien of het blok uberhaupt wel wilde lopen…want dat had ik nog niet geprobeerd na de inspectie. Heerlijk als zo’n tweetakt dan aanslaat na wat choken met je hand op het luchtfilter…grote rookwolken van de olie die nog in het blok zit na de montage….heerlijk. Even goed warm gedraaid, banden op spanning gezet en klaar voor de eerste sessie. Die was rustig, er waren weinig karts op de baan zo vroeg in de ochtend, het was nog nat, maar voor mij ideaal om even rustig weer te wennen en ook leuk om op een natte baan de grip te zoeken – die er niet is. Aan het eind begon de baan op te dragen en het is een ervaring om dan ineens te voelen hoeveel grip je plotseling krijgt.

De rest van de dag maximale tracktime kunnen hebben, elke sessie zonder problemen kunnen rijden. Er was de luxe van veel aanduwers in de pits en het was gezellig druk en een fraai gezicht! Het weer werkte ook mee want de rest van de dag heerlijk hard kunnen rondgaan op een droge baan. Blokje liep ook perfect.

Wel zag ik overal op de baan baancommissaris Willem met zijn gele vlag….”stond hij in de vorige bocht ook al niet te vlaggen?” Hij was volgens mij de enige baco en heeft een marathon gelopen deze dag volgens mij. Willem bedankt!

Wat de dag verder compleet maakte waren de mooie verhalen die je veelal in de paddock voorbij hoort komen over hoe het er vroeger aan toe ging – en natuurlijk het gejuich dat opsteeg op het moment dat Max zijn eerste F1 race won (weet jij over 10 jaar nog waar je op dat moment was, ik wel 😉 ). Voldaan na een prachtige dag, heb ik de laatste sessie na 18.00u maar laten schieten en ging met een heel erg goed gevoel huiswaarts na een zeer geslaagde return op het circuit van Strijen. Dank iedereen en op naar het volgende evenement.

Groet,
Hans ten Hagen

We hebben een hele serie mooie foto’s verkregen van het evenement in Strijen, ga snel naar het fotolbum!

_MG_8464
_MG_8465
_MG_8466
_MG_8467
_MG_8468
_MG_8469
_MG_8470
_MG_8471
_MG_8472
_MG_8476
_MG_8477
_MG_8478
_MG_8479
_MG_8480
_MG_8483
_MG_8484
_MG_8485
_MG_8488
_MG_8491
_MG_8492
_MG_8493
_MG_8494
_MG_8495
_MG_8500
_MG_8501
_MG_8506
_MG_8507
_MG_8508
_MG_8510
_MG_8513
_MG_8514
_MG_8517
_MG_8518
_MG_8519
_MG_7924
_MG_7928
_MG_7929
_MG_7930
_MG_7931
_MG_7932
_MG_7933
_MG_7934
_MG_7935
_MG_7937
_MG_7938
_MG_7939
_MG_7940
_MG_7941
_MG_7943
_MG_7944
_MG_7945
_MG_7946
_MG_7950
_MG_7952
_MG_7953
_MG_7954
_MG_7955
_MG_7956
_MG_7957
_MG_7958
_MG_7959
_MG_7960
_MG_7962
_MG_7965
_MG_7967
_MG_7969
_MG_7973
_MG_7976
_MG_7979
_MG_7980
_MG_7982
_MG_7987
_MG_7988
_MG_7990
_MG_7991
_MG_7992
_MG_7995
_MG_7996
_MG_7998
_MG_7999
_MG_8000
_MG_8436
_MG_8437
_MG_8438
_MG_8439
_MG_8441
_MG_8442
_MG_8443
_MG_8444
_MG_8447
_MG_8448
_MG_8450
_MG_8451
_MG_8453
_MG_8457
_MG_8458
_MG_8459
_MG_8461
[Weergeven als album]

Categorie: Verslagen

« Aankondiging Berghem zondag 5 juni
Rode koppies op warm Berghem »

Evenementen

  • Geen evenementen
  • Copyright © 2023 · Histokart Nederland · Admin