Beste leden,
Hierbij ontvangt u de uitnodiging en de agenda voor de jaarlijkse Algemene Leden Vergadering van Vereniging Histokart.
We roepen alle leden op aanwezig te zijn en actief mee te denken, mee te praten (en indien nodig te stemmen) over het seizoen dat ons voor ons ligt. Als u na het doornemen van de bijgaande agenda nog de behoefte hebt om een punt toe te voegen, aarzel dan niet, zet uw vraag of voorstel kort op de mail zodat het Bestuur zich er over kan buigen en het aan de agenda kan toevoegen. Kleine punten of ideeën die geen voorbereiding behoeven kunt u zoals bekend ook kwijt tijdens de rondvraag.
Speciaal punt uit bijgevoegde agenda van de ALV
Update Bestuur vereniging Histokart 2017
Zoals in een eerder schrijven aangegeven verliep in 2016 de samenwerking tussen de Bestuursleden niet altijd even vlot. In de discussie die de afgelopen weken op gang kwam hebben Joost van den Hul en Bert Kok een actieve rol gespeeld om tot een oplossing te komen en zijn er constructieve gesprekken geweest die vertrouwen geven voor een verbeterde samenwerking in het Bestuur.
Het voorstel naar de leden is nu als volgt: op de ALV wordt het Bestuur van de vereniging Histokart uitgebreid tot het statutair bepaalde maximum van 5 leden. Naast de zittende Bestuursleden, Rolf Remorie, Voorzitter (en waarnemend Penningmeester), Chris Bekkenkamp, Secretaris en Vincent van Schaick, Algemeen Bestuurslid, treden Joost van den Hul en Bert Kok toe tot het Bestuur van de vereniging.
|
Net zoals eerdere jaren proberen we ons ook nu weer goed aan de aangegeven tijden te houden zodat u weet waar u aan toe bent. Gé Gordijn gaat ons na afloop van het officiële gedeelte verrassen met een interessante lezing over de Nederlandse kartgeschiedenis, waarna we ook nog even tijd hebben voor een borrel. We verwachten u een nuttige en gezellige middag te kunnen bieden!
Denk er aub nog even aan om zelf een stoel mee te nemen, want die zijn niet in voldoende mate in het pand van gastheer Vincent van Schaick aanwezig.
We rekenen op ieders komst; de rest van het jaar gaat het om rijden, sleutelen en showen van onze kartjes; 1 keer per jaar gaat het om de zaken die in de vereniging geregeld moeten worden waarbij de inbreng van de leden van groot belang is. Bij verhindering kunt u natuurlijk altijd even een berichtje sturen.
Vriendelijke groet,
Namens het Bestuur van Vereniging Histokart,
Rolf Remorie, voorzitter en penningmeester
Chris Bekkenkamp, secretaris
Vincent van Schaick, algemeen bestuurslid
Algemene Ledenvergadering zaterdag 11 Maart 2017
Uraniumweg 56P, Amersfoort (industrie-terrein De Isselt)
Vanaf 11.00 uur is er gelegenheid om even bij te praten en een broodje te eten
Aanvang vergadering is om 13.00 uur; Einde 17.00 uur.
Vanaf 15.00 pauze en om 15.30 uur voortzetting met een lezing door Gé Gordijn die de afgelopen maanden veel historisch materiaal heeft door geplozen. Aan de hand van een presentatie gaat Gé met beeld en geluid een nieuw hoofdstuk toevoegen over de geschiedenis van karting in Nederland. Aansluitend is er gelegenheid tot napraten bij de borrel.
Agenda van de ALV (met tijdsindicatie per onderwerp)
- Splitsen in langzame en snelle groep indien mogelijk (afh. van het aantal rijders)
- Rijdersbespreking // Vlaggen op de baan
- Contributie 2017 – Het Bestuur stelt voor om de contributie gelijk te houden aan 2016 (5’)Prioriteiten 2017 – Veiligheid (een terugkerend onderwerp!) (5’)
- Rijders verzekering 2017 via SpeedSecure (voorstel: geen wijzigingen, €25 p/j rijderspas) (5’)
- Stemming en installatie nieuwe Bestuursleden (zie onder voor toelichting) (10’)
- Benoemen nieuwe Kas Commissie (termijn van Edgar Steinebach is verstreken) (5’)
- Verslag van de Kas Commissie (Jasper Martens en Edgar Steinebach) (5’)
- Verslag 2016 van de Penningmeester (5’)
- Verslag 2016 van de Technische Commissie (5’)
- Verslag 2016 van de PR commissie (5’)
- Verslag 2016 van de Secretaris (20’)
- Inventarislijst vereniging Histokart (5’)
- 13.00 uur – Opening door de Voorzitter, toelichting op de agenda en ingekomen stukken
- Organisatie en planning van de 2017 evenementen (10’)
- PR-Commissie – plannen voor 2017 (10’)
- Technische Commissie – plannen voor 2017 (10’)
- Sleuteldag (datum nog niet bekend)
- Drie data voor de rij-evenementen zijn al bekend:
- Spa-Franchorchamps, 1e evenement in 2017, zondag 2 april (i.s.m. KKCD)
- de opening van kartbaan Ulrum op zaterdag 22 april
- de GP van Strijen op 1e Pinksterdag, zondag 4 juni
- Technische keuring en rijderspas 2017
- Ondersteuning tijdens evenementen: per evenement 2 vrijwilligers die
- Coördinatie met baaneigenaar/ begeleiding op de baan op zich nemen; nieuwe leden wegwijs maken, etc.
- Baancommissarissen – streven is 2-3 vlaggers bij ieder evenement
- 2017: doen we nog iets speciaals…. ? Jazeker, de 2e Evert Bos Memorial in September!!
- Rondvraag; dé kans om iets aan te kaarten naar de andere leden en het Bestuur. Heb je echter een voorstel of iets waarover de andere leden vooraf moeten nadenken, stuur het dan ruim op tijd in als een agendapunt (met korte toelichting en/of voorstel) voor de ALV.
- 15.00 uur Sluiting ALV door de Voorzitter
Toelichting (zie boven: Stemming en installatie nieuwe Bestuursleden)
Update Bestuur vereniging Histokart 2017
Zoals in een eerder schrijven aangegeven verliep in 2016 de samenwerking tussen de Bestuursleden niet altijd even vlot. In de discussie die de afgelopen weken op gang kwam hebben Joost van den Hul en Bert Kok een actieve rol gespeeld om tot een oplossing te komen en zijn er constructieve gesprekken geweest die vertrouwen geven voor een verbeterde samenwerking in het Bestuur.
Het voorstel naar de leden is nu als volgt: op de ALV wordt het Bestuur van de vereniging Histokart uitgebreid tot het statutair bepaalde maximum van 5 leden. Naast de zittende Bestuursleden, Rolf Remorie, Voorzitter (en waarnemend Penningmeester), Chris Bekkenkamp, Secretaris en Vincent van Schaick, Algemeen Bestuurslid, treden Joost van den Hul en Bert Kok toe tot het Bestuur van de vereniging.
De taakverdeling wordt daarbij ook gedeeltelijk herzien:
– Rolf blijft aan als Voorzitter (formeel te herkiezen*)
– Chris blijft aan als Secretaris met als hoofdtaak het organiseren van de rij-evenementen
– Vincent neemt m.i.v. 2017 de rol van Penningmeester op zich
– Joost en Bert gaan vanuit het Bestuur de PR-Cie en de TC aansturen
De PR-commissie krijgt onder meer tot taak de “statische” evenementen, shows en beurzen te organiseren. In de afgelopen jaren betekende dat met name de Sleuteldag en het verzorgen van een Histokart stand tijdens de Kartbeurs in Lelystad en de Historic Grand Prix van Zandvoort.
* De statuten van de Vereniging Histokart bepalen dat Bestuursleden na uiterlijk 3 jaar af moeten treden. Het rooster geeft aan dat Rolf dit jaar af dient te treden als voorzitter. Rolf stelt zich herverkiesbaar, maar als er nog meer leden zijn die belangstelling hebben voor de functie van voorzitter, dan nodigt het Bestuur ook hen uit zich voor deze Bestuursfunctie kandidaat te stellen.